måndag 19 augusti 2013

Ridsuget tillbaka

Men för bövelen vad himla dålig jag har blivit på att uppdatera här! Men lusten att uppdatera infinner sig alltmer sällan och eftersom jag bestämt mig för att bara blogga för mitt egna höga nöjes skull så vägrar jag känna nån press. Försöker vägra i alla fall. Finns ju så många andra måsten som tar tid och energi liksom.

I alla fall har de senaste dagarnas ridande gett mig ett lite uppsving i ridningen. Ridning på ridbanan på en glad och positiv tant varvat med en skogstur innehållande ett litet skutt över ett nedblåst träd verkade göra susen. Min fina flicka susade över trädstammen och spanade efter fler skutt att susa över. Så himla roligt! Och på ridbanan har det gått förträffligt bra också. Vi tar det lite smått och försiktigt och det känns att hon behöver rejält med uppvärmning nu för tiden men jag är inte lika orolig längre över att hon ska gå sönder hur som helst. Jag försöker dock vara väldigt lyhörd och pressar henne inte för mycket. Det känns bra att suget kommit tillbaka.

I lördags red jag även grannens lilla fläckiga. Grannen, som fortfarande är konvalescent i knät, hade beställt hoppuppvisning så vi galopperade över lite bommar och byggde sen ett pyttelitet kryss som vi både travhoppade och galopphoppade över en par gånger. Ponnyn är väl kanske ingen naturbegåvning men hon verkar ändå tycka att det är lite skoj så efter lite övning kanske hon hoppar hur bra som helst. Eftersom ridturen blev det lite schamponering för den fläckiga då den där ponnyn är ganska duktig på att skita sig själv i svansen.

Har problem med tillökningen av höns… Av fyra Houdan kycklingar blev det bara en höna. Tre tuppar ska alltså bort, frågan är vilka och på vilket sätt…

Även bland Isbar och Wyandotte verkar det vara övervägande tuppar men där är jag mer osäker på utfallet och håller mina tummar in i det sista att det ska bli fler äggläggande hönor än två… Men men… Blev det dålig utdelning denna sommar så får vi väl jaga fler ägg/kycklingar nästa vår.

Inga kommentarer: